Власні роботи

Увага! Матеріали розміщено на сайті “BUKI”. Усі права захищено.

Навчання в умовах воєнного режиму

     Ранок 24 лютого 2022 року різко змінив хід історії нашої країни. Життя українського школяра теж перейшло в новий формат. Нікого більше не радує, що сьогодні не буде уроків. Життя приготувало новий урок: навички та вміння існувати у воєнний час. Головне завдання мирного населення – вижити. Тепер у пріоритеті питання власної безпеки, адекватного емоційно-психологічного стану та забезпечення продуктами харчування й першої необхідності. І якщо ці питання певною мірою вирішені, варто увагу приділити навчанню ваших дітей. Знання – це основна зброя школяра, з якою він піде в майбутнє. Освічені люди допоможуть відбудовувати нашу державу після перемоги.

    Як можна допомогти школяру після пережитого стресу?

    Перше, на що потрібно звернути увагу, – це емоційний стан дитини. Якщо родина вже знаходиться на безпечній території і є можливість розпочати навчання, не варто очікувати, що ваша дитина покаже такі ж високі результати, як це було напередодні війни. Після пережитого стресу учневі складно зосередитися на поставлених завданнях і взагалі щось робити. Та разом з тим процес навчання може стати стабілізатором емоційного стану дитини. Виконуючи певні завдання, вона відволікається від проблем сьогодення й забуває про пережите, занурюється в інший світ – світ науки. Таким чином, варто дитину заохочувати до навчальної діяльності, при цьому використовуючи принцип: від простого до складного. Не треба намагатися відразу надолужити весь пропущений матеріал і виконувати завдання підвищеної складності. Пам’ятайте: через порушення стабільного емоційного стану діти можуть бути неуважними, їм складно буде зосередитися й запам’ятати новий матеріал. Вдалим початком навчання стане повторення вивченого матеріалу чи просто читання літератури.

     Відволіктися від гніту проблем допоможе книга. Читання – це своєрідний спосіб релаксації, за допомогою якого також можна працювати над поліпшенням емоційного стану людини. Гарним помічником у цьому питанні є сучасні електронні носії. Маючи вільний час та доступ до мережі Інтернет, подбайте про те, щоб завантажити на гаджет дитини необхідні навчальні посібники й обов’язково улюблені книги. Література може бути різною: науковою, художньою, духовною чи навіть просто комікси. У цей момент важливо, щоб від прочитаної інформації дитина отримувала задоволення. Під час «режиму очікування», у якому часто перебувають сьогодні громадяни нашої країни, дитина матиме чим зайнятися.

      Як правило, більшість дітей, маючи вільний час, будуть більш раді погратися на смартфоні, ніж вивчати науки, тому завдання батьків знайти правильну мотивацію для опанування певними дисциплінами. Розлука із близькими та друзями, втрата улюбленого місця навчання, пристосування до нових умов проживання – це також стресова ситуація, зумовлена воєнним часом. Тож необхідно пояснити дитині, що війна – це тимчасове явище, а потім життя стане на звичні рейки й суспільство буде потребувати компетентних фахівців. Оптимізм і віра в краще майбутнє – надійні помічники під час мотивації батьками учнів. У мирний час державу відбудовуватимуть освічені люди, варто пригадати ті мрії та цілі, які були в дитини до моменту військової агресії, і разом обдумати спосіб реалізації їх у нових умовах сьогодення.

     Адаптація до нових умов навчання – ще одне випробування для учня, який вимушений унаслідок військових дій покинути улюблене місце проживання й відправитися до іншої незнайомої школи, до чужого міста. Це подвійний стрес для дитини. Поговоріть з дитиною про те, яких правил треба дотримуватися під час нових знайомств, як уникнути проблем у новому колективі. За потреби зверніться до вчителів нової школи, розкажіть про особливості поведінки своєї дитини, поцікавтеся правилами в школі, довідайтеся про вчителів, учнівський колектив. Дізнайтеся, які гуртки та секції функціонують у навчальному закладі чи місті, до якого ви прибули, й подбайте про дозвілля своєї дитини. Постарайтеся знайти той вид занять, який дитина опановувала до моменту вимушеного переїзду. Улюблена справа матиме позитивний вплив на емоційний стан учня, а також стане приводом для нових знайомств.

     Військові дії тривають, а життя продовжується, воно продовжується в наших дітях. Яким воно буде, залежить не тільки від дій на передовій, а й від кропіткої роботи тилу. Допомога в навчанні – це теж наш внесок у перемогу.

 

 

Увага! Матеріали розміщено на сайті “Золоті сторінки освіти”. Усі права захищено.

Cвіт дитинства Кобзаря

       У даній роботі досліджується життя і творчість Т. Г. Шевченка, проведено екскурс в дитинство поета; розкрито ідейно-художній зміст поезії «Мені тринадцятий минало», показано внутрішній світ героя.  Цей урок допоможе розвинути в учнів навички самостійного пошуку інформації, пам’ять, логічне й образне мислення, виховувати співчуття до дітей-сиріт. До конспекту додаються презентації.

Переглянути роботу: https://sites.google.com/site/zolotistorinki/katalog-statej/2012/6-10-cerven-2012/perlini-pedagogicnoie-tvorcosti

 

 

 

Увага! Матеріали розміщено на сайті “Методичний портал”. Усі права захищено.

Твір-опис пам’ятки історії та культури (на прикладі Свято-Благовіщенського собору міста Харкова)   

 Одним із найважливіших завдань сучасного вчителя української мови є розвиток зв’язного мовлення школярів. При створенні деяких видів робіт в учнів виникають певні труднощі. Так, наприклад, при написанні у 8 класі твору-опису за пам’ятками історії та культури проблемою дітей (особливо тих, які мешкають далеко від культурних центрів) є відсутність можливості познайомитися з об’єктом свого майбутнього опису. Враховуючи, що завданням для даного уроку є необхідність відобразити витвір архітектури в усіх деталях, пропоную своїм учням створену мною презентацію, завдяки якій вони мають можливість змалювати Свято-Благовіщенський собор міста Харкова.
Даний матеріал є цікавим не тільки для педагогів нашого міста, а й для будь-якого вчителя-словесника, оскільки в запропонованій роботі відображено етапи уроку при написанні творів-описів архітектурних пам’яток.

Переглянути роботу: http://metodportal.com/node/59195

Переглянути презентацію до уроку: http://mova-zov.in.ua/%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D1%8F/%D0%BF%D1%80%D0%B5%1