Уро 75. Узагальнення вивченого з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія».
Українська мова. 6 клас
Матеріал для вивчення
Пригадайте!
- Перегляньте відео, повторіть основні відомості про звуки мовлення.
2. Записати слова у три колонки: 1) кількість звуків менша кількості букв; 2) кількість звуків більша від кількості букв; 3) кількість звуків і букв однакова.
Повість, язик, заєць, лялька, читають, бігає, життєпис, єдність, щастя, альянс, сидіння, юнак, дзвінок, поєднають, їжджу.
3. Запишіть слова у дві колонки: 1) я, ю, є позначають 1 звук; 2) я, ю, є позначають 2 звуки.
Янгол, пляма, яровина, киянин, П’єр, здоров’я, інакшої, любов,різниця, поліпшення, бою, українка, любіть, наяву, горя, Сосюра, об’єднаний, любисток, м’ята, комп’ютер, бюро.
4. Записати слова транскрипцією: ПОЕЗІЯ, ВІДНІСШИ,УМИВАЄШСЯ, КІШЦІ, СМІЄТЬСЯ, РІЧЦІ .
Повторіть!
Домашнє завдання
Записані фонетичною транскрипцією слова передайте орфографічним письмом.
[жиет`:евиĭ] [мр`і`йут`] [c`іда`ти] [реив’і`ти] [пра`ўда] [знан`:а`] [дˆжеиреило`] [п’ідзв’і`тниĭ] [ве`сеило] [ол`i`йa] [зб’і`ж’:а] [ўчо`ра ] [коужу`х] [мал`у`к] [ко`тиет`ц`:а] [шчи`стиети ].
Підготуватися до контрольної роботи: повторити тему “Фонетика”, сторінка 72-117.
Джерела
- 5 клас. Українська мова. “Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія” (узагальнення): відео. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=GEElVaqXXWI
- Вживання прийменників у в: картинка. – Режим доступу: https://www.google.com/search?q=%D0%B2%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F+%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%B9%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D1%96%D0%B2+%D1%83+%D0%B2&sxsrf=AJOqlzW6zsP_D5eD-nlQIAyKwQ6EVwl4oA:1675264818004&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjl0Ybjz_T8AhWbDRAIHeZoAV0Q_AUoAXoECAEQAw&biw=1280&bih=609&dpr=1.5#imgrc=D9HMt_PZQZVwKM
- Звуки мови й мовлення: картинка. – Режим доступу: https://www.google.com/search?q=%D0%B7%D0%B2%D1%83%D0%BA%D0%B8+%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B8&sxsrf=AJOqlzXkKg0QqC55ShwzMS8yPmxyKLqMgw:1675263480198&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjuu5HlyvT8AhVpiIsKHeUpCr8Q_AUoAXoECAEQAw&biw=1280&bih=609&dpr=1.5#imgrc=oH0otvcAS3w1tM