Урок 111. Відмінювання та написання числівників.
Українська мова.
Матеріал для вивчення
Розгляньте таблиці.
Кількісні числівники змінюються за сьома зразками (типами).
Типи відмінювання |
Числівники |
---|---|
I тип | числівник один, одне, одна, одні (1); |
II тип | власне кількісні: два, три, чотири (2, 3, 4), обидва, кілька, багато; |
збірні: двоє, троє, четверо, п’ятеро, … десятеро… (2 – 20 і 30); | |
займенники скільки і стільки; | |
III тип | власне кількісні від п’яти (5) до вісімдесяти (80) (крім сорока (40)), кільканадцять, кількадесят (числівники цього типу можуть також відмінюватися, як і збірні числівники II типу); |
IV тип | числівники сорок, дев’яносто, сто (40, 90, 100); |
V тип | числівники від двохсот (200) до дев’ятисот (900), а також кількасот; |
VI тип | числівники тисяча, мільйон, мільярд; |
VII тип | дробові числівники: одна сьома, вісім десятих. |
Відеоматеріали до уроку:
Переглянути відео.
2. Опрацювати теоретичний матеріал на сторінці 171 173.
3. Усно. Вправа 487, 488.
4. Письмово. Вправа 489, 490.
Запам’ятайте!
Домашнє завдання.
Вивчити правила стор. 171-173, вправа 489, 493 (письмово), провідміняти числівник сімсот сімдесят сім.
Джерела
- Відмінювання кількісних та збірних числівників : відео. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=bp0cF8M1gbY
- Відмінювання кількісних числівників: відео. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=KREWK6wBZsU
- Караман С. О. та інші. Українська мова (Профільний рівень): Підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. – Х.: Вид-во “Ранок”, 2018.- 274с.
- Відмінювання кількісних та збірних числівників: Зображення. – Режим доступу: https://www.google.com/search?sca_esv=ee0ce238400f6c7c&sxsrf=ACQVn0_tzz9u3M1N_gNhrFlFLnq7NHBtSA:1713025566591&q=%D0%92%D1%96%D0%B4%D0%BC%D1%96%D0%BD%D1%8E%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F+%D0%BA%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%B8%D1%85+%D1%82%D0%B0+%D0%B7%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D1%85+%D1%87%D0%B8%D1%81%D0%BB%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D1%96%D0%B2&uds=AMwkrPvDAppabOLOYrfZpslGsK2bYx-8JZLPmnCUL1qtc5TgFt8ofoSXXCb1p8fM8__iIPJecMuz-tmjVVa4ZD9WJ7dAQva42t2NZZS8KhYIBnuX4OpXLqFV_X_qT07NuNmSk4FMIIVLEipKc_d9O3pRHe2CEB9ip90SAP8TaDUX2j4B84PJjImljdNg7p5MzXC3RNjs6SSO4mOi3OP0HFT6DzoNLlZGj25UD097weRj55Fx7W3emCHmxQjooeXQUD10f2_t4wa1v-bCJLRzUPa3SzJdNqPJz9gN-SjJMXuOCOHYrm2uTxNzkZjqFthgbYRjE3KevvcMXhy85gZUseznHLnxYgFFJ0ykTdSFpSnV9BeLI7tvQ2pPuvTiDH8p5im8LNERuNckqT_vob6PHvfuE8X8YWBmdhcYnbuNOSk59C8f5nYCSE0&udm=2&prmd=isvnbmtz&sa=X&ved=2ahUKEwi-0YzDzb-FAxUoIhAIHRPoDf8QtKgLegQICxAB&biw=1280&bih=593&dpr=1.5