Урок 107. Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами

Урок 107. Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами.

5 – А клас, 5-Б клас   28. 04. 2022.

Українська мова.

Матеріал для вивчення

1. Переглянути відео, скласти й записати в зошит по 1 реченню з узагальнювальним словом при однорідних членах речення, у яких вживається двокрапка і тире.

Пам’ятай!

Узагальнювальними називаємо слова, що об’єднують усі перелічувані предмети, явища, поняття, дії тощо. Разом із однорідними членами речення, яких вони стосуються, узагальнювальні слова становлять одну групу.
Приклад:
  • Весна відчувалася в усьомуу подиху вітру, у клекоті журавлів, у дитячому сміху.
  • «Заповіт» і «Мойсей», «Лісова пісня» і «Маруся», «Два кольори» і «Зачарована Десна» — ці твори давно вже стали класикою української літератури.
    Узагальнювальні слова виконують ту ж синтаксичну роль, що й однорідні члени речення. Вони можуть стояти перед однорідними чи  після них. Умовно узагальнювальні слова позначаємо так: УС.
    Усно. Розгляньте речення й дайте відповідь на запитання, коли при однорідних членах ставимо двокрапку, а коли тире.
  • Різні звірі водяться в карпатських лісах:  вовки  й  ведмеді,   олені й косулі,   рисі  й   лисиці.

УСО й ОО й ОО й О.

  • Сакураабрикосмагноліяпомідорикартопля — такі рослини були колись завезені в Україну й успішно тут прижилися. 

О, О, О, О,О — УС.

2. Записати речення, розставляючи відповідні розділові знаки, підкреслити головні та другорядні члени речення. (Замість запропонованих речень можна виконати  вправу 457 за підручником)

Усе навколо завмерло в очікуванні грози і ліс і поле і птахи і тварини.

На вершечку стрілецької гори на горах і долинах  скрізь уже запанувала тиша.

Домашнє завдання.

Вивчити правила стор. 184 або матеріал сайту. Вправа за підручником  456 (усно). (письмово). Виконати письмові завдання, запропоновані вище, зробити фото й завантажити на свою сторінку в Сlassroom.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *