Урок 56. Любов Пономаренко. “Гер переможений” – загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності
Українська література. 7 клас
Матеріали до уроку
- Переглянути відео, написати конспект за матеріалом, поданим у 1 відео.
Читати: Л. Пономаренко. Гер непереможений
Композиція новели
Експозиція: полонені німці зводять квартал
Зав’язка: навесні німець Фрідріх садить грядку
Розвиток дії: місто не сердилося на німців, Фрідріх показує дітям фотографію своїх дітей, ставлення німця до дітей, жінок-вдів, та їхнє до полоненого, під осінь Фрідріх смертельно занедужав
Кульмінація: розуміючи безвихідність ситуації, зневірений та хворий Фрідріх покінчив життя самогубством
Розв’язка: розцвіла квітка-нагідка біля хреста на його грядці, під час ремонту мешканці будинку знаходять фотографію дітей Фрідріха – пам’ять про полоненого німця, уявне запитання дітей про батька
Художні деталі новели
Квітка на клумбі — всеперемагаюча сила добра
Хрест — крах надій і сподівань, смуток за змарнованим життям
Дочки в білих сукенках на фотографії — спомин та смуток за мирним життям
Міцні будинки — дух до будівництва, а не до руйнування, який закладений у людині
Сонце і квіти на будинках — намагання зробити приємне
Речі для полонених — милосердя та прощення
Цигарка охоронця для полонених — співчуття та людяність
Домашнє завдання.
Написати конспект: біографія Л. Пономаренко, композиція новели, художні деталі. Читати, аналізувати сторнка 243 – 246.
Дякую за цікавий урок