10 клас
Українська мова.
Загальна характеристика числівника
Числівник називає кількість предметів (два, три) або порядок їх при лічбі (другий, третій) і відповідає на питання скільки? котри?й? У мовленні вживається тільки з іменниками.
За значенням числівники поділяються на кількісні і порядкові.
Розряди числівників за значенням | |
---|---|
кількісні (скільки?) |
власне кількісні: один, два, п’ять, тисяча; |
збірні — вживаються з назвами осіб чоловічого роду, з назвами малих істот та з множинними іменниками: двоє (хлопців), троє (гусят), п’ятеро (дверей), двадцятеро; | |
дробові: одна друга, п’ять десятих, півтора; | |
неозначено-кількісні — вказуть на приблизну кількість предметів: кілька, кількасот, багато; | |
порядкові (котри?й?) |
позначають порядок предметів при лічбі: перший, двадцятий, сотий. |
За будовою числівники бувають:
а) прості (мають одну основу): один, п’ять, сорок, сто;
б) складні (мають дві основи і пишуться разом): п’ятдесят, дев’ятсот;
в) складені (пишуться двома і більше словами): двадцять один, п’ять десятих.
Відеоматеріали до теми:
2. Опрацювати теоретичний матеріал на сторінці 166-167.
3. Письмово. Вправа 471, 472.
4. Усно. Вправа 473.
5. Виконайте письмове завдання на 11 слайді презентації: числівник
Домашнє завдання.
Переглянувши теоретичний матеріал та відео, написати за темою конспект (зошит).
Вивчити правила стор. 166-167, вправа 471 (письмово), вправа 464 (письмово).
Джерела
- Ілліченко Н. Числівник як частина мови : Відео. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=q83TU_Xf2Tc
- Караман С. О. та інші. Українська мова (Профільний рівень): Підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. – Х.: Вид-во “Ранок”, 2018.- 274с.
- Числівник як частина мови: Зображення. – Режим доступу: https://www.google.com/search?sca_esv=6457b5ff455aa099&sxsrf=ACQVn0_MwRqXk9Mne1kHOO4A2qsbKtiRrA:1712577085378&q=%D0%A7%D0%B8%D1%81%D0%BB%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA+%D1%8F%D0%BA+%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0+%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B8&uds=AMwkrPtozD2Av2AOfFlHRoTqvC8Uq-o4qoaNAHGPWZmbw1Ioxzc_JE8Kt2xPuGsEJrgwtWh8Ilxkd6CFFO06HQTJr-PFBAXd2BYZGGpjNYefQxD7Gg__hoMc1NvokxyIsyQv1HiI1OEUdzSWNd0Wppbvg0nRVGWwjoXGsBc-VA9aBemxqN2VXczXrQZim2ydGv3qI1sllFysfGI3oq75zFrKYl54j8tiZK47KYOojYG9r0veI6wbeESyJs9A6Zz-Wcn6yNjnfkQna8rWOdvOWfL5KIr0k-gOQE3hkOwtulQByJH_RisD-Wov9x7u2mhZEcOHEiWcsIxWP39MiowP6dhgOlsTHurrf67C-mh04RAbgZCyNlFID5Pmrw_JBMUtA7cqMob1dxXnIzCSsNX-QFecm99wm7G0YA&udm=2&prmd=ivsnbmtz&sa=X&ved=2ahUKEwi-6cvmxrKFAxWFOHoKHfiQBHQQtKgLegQIDBAB&biw=1280&bih=593&dpr=1.5