Урок 38. Максим Рильський. «Осінь-маляр із палітрою пишною…», “Дощ”

Урок 38. Максим Рильський. «Осінь-маляр із палітрою пишною…», “Дощ”.

Українська література

5 клас

Матеріали до теми

«Осінь-маляр із палітрою пишною…»

Прочитати вірш та його аналіз, запам’ятати.

Тема твору: зображення осінніх перетворень у природі.

Ідея твору:  оспівування краси осінніх перетворень.

Основна думка: кожна пора по-своєму чарівна.

Рід літератури: лірика.

Жанр: вірш

Тематика: пейзажна лірика.

Художні засоби.

Епітети: «палітрою пишною», «красою розкішною», «роси сріблисті», «шати барвисті», «ніжно сміється», «цілунками переливними», «срібно-блакитне повітря», «ніжні пісні тиходзвонні».

Метафора: «грає цілунками», «розсипа вона роси сріблисті».

Персоніфікація:  «осінь … кружляє, тумани розливає, ліс одягає, обливає, сміється».

Оклики: «Ніжні осінні пісні тиходзвонні!»

Перелічення:  «Фарби рожеві, злотисті, червоні».

Порівняння: осінь-маляр із палітрою пишною.

Алітерація: «Там розсипа вона роси сріблисті», «Ніжні осінні пісні тиходзвонні».

Неологізми: тиходзвонні.

Кількість строф – чотири.

Вид строфи: тривірш (терцет).

Переглянути відео, підготувати усну розповідь про життя та діяльність М. Рильського.

Прослухати аудіозапис поезій, звернути увагу на паузи та наголоси.

Переглянути відео, дати відповідь на питання: які існують види строф? (Усно).

Визначити та записати тему та головну думку поезії М. Рильського “Дощ”.

Домашнє завдання.

Вивичити 1 вірш М. Рильського напам’ять (на вибір).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *