Урок 126. Особливості використання вставних слів, словосполучень і речень
8 клас
Українська мова
Матеріал для вивчення
1.Переглянути відео, повторити правила вживання вставних слів. Скласти та записати 2 речення зі вставними реченнями на тему “Природа”.
Зверніть увагу!
Деякі дієслова (думаю, здається, кажуть), іменники (на жаль, на щастя, правда), прислівники (можливо, видно, справді) можуть виконувати функції і члена речення, і вставного слова, залежно від змісту речення.
Якщо в реченні до такого слова можна поставити запитання, то воно не вставне і комами не виділяється.

2. Усно. Розпізнати, де в реченні є вставне слово, а де однозвучне слово, яке виступає членом речення.
Мені здається, що жила я завжди… (Я.Українка)
Ягня, здається, веселилось! ( Т. Шевченко)
3. Опрацюйте презентацію, виконайте письмові завдання: У. 37. Вставні слова
Домашнє завдання. Повторити правила, подані вище, (за підручником с. 194-195 ).
Скласти та записати по 2 речення, де б в одному випадку слова “можливо” та “може” були вставними, а в іншому виступали в ролі члена речення.
Виконайте письмові завдання, подані в презентації.
Джерела
- Всеукраїнська школа онлайн. 8 клас. Українська мова. Відокремлені обставини: відео. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=_fI7xKL4my0
- Глазова О. Українська мова: підручник для 8 класу закладів загальної середньої освіти. – К.: Освіта, 2021, – 256 с.
- Чхеідзе Н. І. Вставні слова. Особливості вживання вставних слів: презентація. – Режим доступу: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-vivcenna-uskladnenogo-prostogo-recenna-vstavni-slova-osoblivosti-vzivanna-vstavnih-sliv-89915.html