Урок 126. Особливості використання вставних слів, словосполучень і речень

Урок 126. Особливості використання вставних слів, словосполучень і речень

8 – А клас   12. 05. 2022.

Українська  мова

Матеріал для вивчення

1.Переглянути відео, повторити правила вживання вставних слів. Скласти та записати 2 речення зі  вставними реченнями на тему “Природа”.

 

 

Зверніть увагу!

Деякі дієслова (думаю, здається, кажуть), іменники (на жаль, на щастя, правда), прислівники (можливо, видно, справді) можуть виконувати  функції і члена речення, і вставного слова, залежно від змісту речення.

Якщо в реченні до такого слова можна поставити запитання, то воно не вставне і комами не виділяється.

Наприклад:
Порівняй: Як не крути, а правда завжди (що зробить?) випливе. — Правда, під час минулої поїздки до Львова мені не вдалося відвідати оперний театр.
Слова однак, одначе, проте є вставними лише в середині речення — на початку речення вони є сполучниками.
Наприклад:
Порівняй: Сьогодні весь день лив дощ. Однак на завтра обіцяють хорошу погоду. — Сьогодні весь день лив дощ. На завтра, однак, обіцяють хорошу погоду.
Наприклад:
Порівняй: Сьогодні весь день лив дощ. Однак на завтра обіцяють хорошу погоду. — Сьогодні весь день лив дощ. На завтра, однак, обіцяють хорошу погоду.
Запам’ятай!
Речення зі вставними словами, словосполученнями та реченнями – Українська мова та література

2. Усно. Розпізнати, де в реченні є вставне слово, а де однозвучне слово, яке виступаєчленом речення.

Мені здається, що жила я завжди… (Я.Українка)

Ягня, здається, веселилось! ( Т. Шевченко)

3. Скласти та записати по 2  речення, де б в одному випадку слова “можливо” та “може”  були вставними, а в іншому виступали в ролі члена речення.

Домашнє завдання. Повторити правила, подані вище, (за підручником с. 194-195 ). Виконати письмові завдання, запропоновані вище, зробити фото й завантажити на свою сторінку в Сlassroom.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *