Матеріал для вивчення
Повторіть!
- Перегляньте відео, дізнайтеся про походження фразеологізмів, пов’язаних з навчанням.
2. Запам’ятайте!
Фразеологізми про школу та навчання
Розкласти по поличках — розібрати все до дрібниць, встановлюючи певну систему, логічну послідовність.
Осідлати Пегаса — навчитися писати поетичні твори, стати поетом.
Бистрий на розум — здатний добре й швидко міркувати; кмітливий.
Азбучна істина — йдеться про загальнозрозуміле, загальновідоме, елементарне.
Повний лоб — хтось розумний, тямущий, здібний (антонім: пустий лоб; порожньо в голові, лобом неширокий).
Говорити на різних мовах (різними мовами) — не розуміти один одного.
Поворушити пам’яттю — примусити себе пригадати що-небудь.
Казанок (баняк, макітра) варить — хто-небудь розумний, кмітливий, добре розуміє що-небудь, орієнтується в чомусь.
Голова половою (соломою, клоччям і т. ін.) набита у когось — хто-небудь нерозумний, нерозторопний. Антонім: голова не половою набита.
Розуму не позичати — про розумну людину.
Високі матерії — складні для розуміння поняття; незвичайні, небуденні теми розмов.
Ходити з темними очима — бути неосвіченим, неписьменним, неграмотним.
Без царя в голові — розумово обмежений, недалекий, безрозсудний.
Глузд за розум завертає (завернув) — хто-небудь не може нормально мислити, діяти.
Джерело: https://dovidka.biz.ua/frazeologizmi-pro-shkolu
3. Письмово. Поясніть значення фразеологізмів.
Як свиня на перці розумітися (Як цап у зорях розбиратися).
Ще мак росте (цвіте) в голові.
Чорним по білому написано.
Укласти в голову.
Розвішувати вуха.
Розводити демагогію.
Домашнє завдання.
Написати твір (обсяг – пів сторінки) на тему “Як ми навчаємось”, використовуючи фразеологізми (5-8 фразеологізмів). Фразеологізми підкреслити.
Повторити поняття про фразеологізми, вивчити значення поданих вище фразеологізмів.
Зробити фото виконаної роботи (як класної, так і домашньої) й завантажити на свою сторінку в Нuman.