Урок 38. Максим Рильський. «Осінь-маляр із палітрою пишною…», “Дощ”.
Українська література
5 клас
Матеріали до теми
«Осінь-маляр із палітрою пишною…»
Прочитати вірш та його аналіз, запам’ятати.
Тема твору: зображення осінніх перетворень у природі.
Ідея твору: оспівування краси осінніх перетворень.
Основна думка: кожна пора по-своєму чарівна.
Рід літератури: лірика.
Жанр: вірш
Тематика: пейзажна лірика.
Художні засоби.
Епітети: «палітрою пишною», «красою розкішною», «роси сріблисті», «шати барвисті», «ніжно сміється», «цілунками переливними», «срібно-блакитне повітря», «ніжні пісні тиходзвонні».
Метафора: «грає цілунками», «розсипа вона роси сріблисті».
Персоніфікація: «осінь … кружляє, тумани розливає, ліс одягає, обливає, сміється».
Оклики: «Ніжні осінні пісні тиходзвонні!»
Перелічення: «Фарби рожеві, злотисті, червоні».
Порівняння: осінь-маляр із палітрою пишною.
Алітерація: «Там розсипа вона роси сріблисті», «Ніжні осінні пісні тиходзвонні».
Неологізми: тиходзвонні.
Кількість строф – чотири.
Вид строфи: тривірш (терцет).
Переглянути відео, підготувати усну розповідь про життя та діяльність М. Рильського.
Прослухати аудіозапис поезій, звернути увагу на паузи та наголоси.
Переглянути відео, дати відповідь на питання: які існують види строф? (Усно).
Визначити та записати тему та головну думку поезії М. Рильського “Дощ”.
Домашнє завдання.
Вивичити 1 вірш М. Рильського напам’ять (на вибір).